tonåring i miniformat, boyband kontra rock .......

 
 
 
the comeback of boybands ...
 

NKOTB   BSB   BOYZONE ......
ja visst har man haft sina boybands år , och ska man vara helt ärlig så är det svårt att inte dansa med till alla låtar som alla boys släpper med syftet att få folk att dansa och att tjejerna gråter och skriker helt hysteriskt men va fan det hör ju till att vara ung ,
killarna i One Direction har ju alla rätt , snygga och charmiga med bra röster som får tjejerna att bli helt galna,
klart som attans att jag lyfter på hatten för killarna och tycker att dom är skitbra,
Med en dotter som snart nog kommer vara tonåring så gäller det att hänga med i musiken som kommer och går ,man vill ju inte stå där med frågetecknet hängades över huvudet när frågan om hon får gå på konserten som alla andra kompisar ska gå på och om hon inte får gå så kommer livet gå under :)
känner ni igen er?
oj oj man har gapat och skrikit åt päronen för att alla andra ska och varför får man inte själv ?????
klart att jag måste hänga med i svängarna, jag ska ju vara den " coola" morsan :) önsketänkande men kanske med en hint av sanning ochså:)
Idag säger min dotter till mig att "mamma jag är lite kär i Justin Bieber "  , ha ha ja vad ska jag säga hon och alla andra flickor mellan 4 - 27 :) men det är klart att det ska supportas när det är puppylove på g :)
så sittandes framför macen med Justin Bieber konsert på you tube så har hon varit fullständigt salig och nöjd idag,
men herregud pojken är ju en liten ögongodis det kan man inte sticka under stol med, så nu står hans skiva och film högst upp på önskelistan, vad kommer härnäst ??
det var väll i förra veckan hon föddes eller ??
men man kan ju inte annat än att bara säga ja visst klart du ska lyssna på det som får dig att dansa så numer har man en dotter som var bebis igår och imorse så vaknade jag upp emd en tonåring i miniformat :)
men i hemlighet är jag väldigt glad att det framför allt i majoritet spelas rockmusik på hennes rum,
ungen har hört på rock sen hon var en spermie i magen :) herregud det gick inte en dag utan att det spelades whitesnake, everlast, och all annan underbar rockmusik när hon låg i magen, så jodå det hänger nog med från det att hon låg och tjuvlyssnade på insidan :)
sådan mor sådan dotter :) rock all the way !!
så boyband kontra rock , vad skulle man välja om man fick när dagen kommer med pojkvänn / eller flickvänn i släptåg ??
en välfriserad boyband eller en tatuerad rockkille/ rocktjej?? kan man inte få en mix av båda ??
men som sagt hon väljer ju själv den dag vi ska släppa henne på dater och allt annat som man kanske fasar lite för och tankarna går till sina egna tonår, ha ha ja nu sitter mina vänner och skruvar sig lite extra då man vet vad man gjort och vill man att sina egna barn gör det ??
ja det vill jag , till en viss nivå:)
hon ska ha kul och få leva med ett leende .precis som jag och får hon lika underbara vänner som jag har haft genom åren så kommer hon ha the time of her life :)
handboken man kanske ville ha med sig från BB lyser med sin frånvaro men tonåren kanske man kan relatera till så det ska nog bli bra, och efter som hon verkar vara 5 1/2 going on 16 så är det kanske bra att komma ihåg och tänka tillbaka för satan vad fort det går :) men i love every second :)
så mammas lilla blivande devil in disguise :) jag kommer genomskåda dig :) men lev och ha kul , mamma älskar dig <3
 
 
 

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback